2012. február 21., kedd

Hímzés- Kalocsai minták

Nagyon magával ragadtak a régi motívumok. Néhány oldalon láttam hímzett ruhákat, amik az igazat bevallva borsos áron kaphatóak.  Így nemrégiben kihímeztem a farmerkabátom és annyira megtetszett, hogy folytattam a nadrágomon, majd választottam hozzá egy fehér inget.
Ezt szeretném megmutatni nektek, hogy miként varázsolhattok egyedit, rég nem használt darabokból.


Kellékek: Tű, több méretben ( a vékonyabbal könnyebb dolgozni); fonal; olló; hímzőkeret; bontó - rontás esetén; gyűszű
  • Elsőként kiválasztom a kívánt mintát. ( A bejegyzés végén közzé teszek néhány oldalt, amik segítséget  nyújtanak.
  • Kinyomtatva indigóval könnyen felvihető az anyagra. Ügyesebb kezűek megpróbálhatják szabad kézzel is. Én nem használok sablont, tollal felpingálom a motívumot, mert így tudok változtatni rajta.
  • Legtöbbször keretet használok a munkához, mert így nem csúszik el az anyag és szép egyenletesen lehet vele dolgozni. Célszerű előbb egy kis textilen próbát tenni, mielőtt munkához látunk. A színeket a fantáziámra bízom. Én első öltésnél csomózni szoktam a fonalat, számomra ez az biztonságot. Munka után a kilógó cérna darabokat levágom, majd kézzel mosva, vagy kímélő programon mosom ki a ruhát.

    Jó munkát kívánok!

    Néhány cím, ahonnan ötletet meríthettek:
                 http://magyar_emlek.freeblog.hu/
               http://magyarmotivum.blogspot.com

 








Meska boltomban megvásárolhatóak hímzett pólóim!

Az alábbi linkre kattintva tekintheted meg:  http://meska.hu/Shop/index/7629/19965

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.